De top 5 gezondste voedingsmiddelen op aarde (en hoe ze te eten)

Home / Blog / Producten / De top 5 gezondste voedingsmiddelen op aarde (en hoe ze te eten)

Gezond eten heeft een hoop positieve voordelen – voor lichaam en geest. Als we goed eten, voelen we ons goed, als we ons goed voelen, zijn we gelukkiger, als we gelukkiger zijn, zijn we productiever … en de prachtige cyclus gaat verder. Steeds meer winkels en restaurants over de hele wereld stappen op de kar voor gezond eten – waardoor het voor mensen gemakkelijker wordt om hun lichaam goed te behandelen. Deze lijst met 10 van de gezondste voedingsmiddelen ter wereld is slechts een begingids – een manier om de essentiële vitamines en mineralen te begrijpen die het menselijk lichaam nodig heeft om optimaal te blijven functioneren. En als een extra boost – deze gezonde voedingsmiddelen zijn allemaal ronduit heerlijk!

1. SPINACH

Deze voedzame groene superfood is direct verkrijgbaar – vers, bevroren of zelfs in blik. Een van de gezondste voedingsmiddelen ter wereld, spinazie zit boordevol energie en bevat weinig calorieën, en bevat vitamine A, vitamine K en essentieel foliumzuur.
EENVOUDIG TIP: Sauteer met ui en voeg toe aan een omelet voor een gemakkelijke, gezonde maaltijd.

2. ZWARTE BONEN

Gevuld met supergezonde antioxidanten, verteren zwarte bonen langzaam – waardoor je je langer vol voelt. Deze kleine schoonheden zitten vol met calcium, eiwitten en vezels, en ze smaken ook nog eens geweldig!
EENVOUDIG TIP: Denk aan Mexicaans eten! Burrito’s, nacho’s, taco’s … wat je maar wilt.

3. WALNOTEN

Met meer antioxidanten dan welke andere noot dan ook, zitten walnoten ook boordevol vitamine E en rijk aan plantenserums, omega 3-oliën en gezonde vetten.
GEMAKKELIJK ETEN TIP: Bewaar een voorraad in je tas voor een gemakkelijke, gezonde snack voor onderweg

4. BIETEN

Goed voor de hersenen en bedreven in het verlagen van de bloeddruk, wordt de bescheiden biet vaak over het hoofd gezien als een van de gezondste voedingsmiddelen op aarde. De felgekleurde knolgewas is gevuld met foliumzuur, magnesium en vitamine C.
EENVOUDIG TIP: Rasp ze in salades voor een zoete, knapperige boost.

5. AVOCADO

Als u slechts een of twee avocado’s per week eet, profiteert u van alle voordelen van gezonde enkelvoudig onverzadigde vetten, vitamine B6 en veel foliumzuur. Neem contact op met uw plaatselijke kruidenier om erachter te komen wanneer dit smeerbare fruit bij u in de buurt is.
EENVOUDIG TIP: Op toast met zout en peper, of een plakje kaas als je zo geneigd bent.

Bekijk ook

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.